Z Eura 7 je Euro 6, tvrdá emisní norma na auta nakonec nebude

V klíčových parametrech návrh Eura 7 kritickým zemím už vyhovuje – neobsahuje totiž zmíněné zpřísnění emisí z výfuků. Shoda je také na tom, že by se nově měřily emise z brzd a pneumatik, které poškozují životní prostředí a tím i lidské zdraví.

„Jsme po dnešním jednání optimističtí. Myslíme si, že je možné nyní dosáhnout shody mezi členskými státy,“ sdělil ve středu po debatě velvyslanců členských zemí v Bruselu zástupce španělského předsednictví.

Stále se naopak řeší lhůty, od kdy by nová pravidla měla začít platit.

Evropská komise původně navrhla červenec 2025 pro osobní auta a červenec 2027 pro nákladní.

Koalice osmi nejkritičtějších států pod vedením Česka se proti tomu postavila a dosáhla zmírnění návrhu, konkrétně například o dva roky u osobních aut.